Balans.Beauty.Life Style Coaching.Relatie.Dieren.Emissiearme vloeren.Reacties.Gastenboek.Contact.
Welzijnsgevoel
Sociaal
Wees positief. Het gaat er niet om wat er met je gebeurt, maar hoe jij op die gebeurtenis reageert.
Deel je gevoelens met anderen. Je problemen zullen dan minder overweldigend lijken en het zal je stress verminderen.
Lach vaak. Het is waar: Als jij lacht, lacht de wereld terug.
Maak een dagboek en beschrijf hier ook je gelukkige momenten op. Het zal je verbazen hoe veel goede dingen je op een dag overkomen.
Denk positief en denk zo vaak mogelijk aan momenten dat je gelukkig was.
Leer je favoriete geuren te koppelen aan fijne herinneringen.
Ook dient de communicatie van twee kanten te komen: de werknemer die zijn chef informeert over eventuele problemen (ook privé) en het management dat regelmatig belangstelling toont voor het welzijn van werknemers.  
Focus op een schuld, vraagstelling of gezamenlijk oplossen, niet een dader aanwijzen om verlost te zijn van je schuldgevoel.
Toon begrip voor elkaar, zorg voor herstel van het vertrouwen, waardoor de samenwerking verbetert.


Geestelijk
Vermijd uitersten. Als je dingen in perspectief blijft zien, zal je het gevoel hebben dat je meer in balans bent.
Hou van jezelf en zorg goed voor jezelf. Hier kun je mensen, cosmetica, een massage, en ook lekkere geuren voor gebruiken.
Zie problemen als mogelijkheden om te groeien.
Ga op zoek naar schoonheid. Denk eraan dat een prettige geur ook een vorm van schoonheid is.
Geniet van het leven en erken de goede dingen die je overkomen, hoe klein ze ook zijn.
Schenk aandacht aan fijne geuren zoals een koele herfstmorgen, verse koffie, bloemen in je tuin..
Leef dicht bij de natuur en lever een bijdrage aan het behoud van het milieu.

Vorige pagina